facebookPixel
Passar para o conteúdo principal

Bem-vindos ao IDEFE

IDEFE  >  Docentes  >  LUIS ABRANTES MADUREIRA

LUIS ABRANTES MADUREIRA

Fotografia da pessoa

Resumo:

Managing Partner da UBERBRANDS - Brand Building (R)revolutionaries.

Criador da INNOVaction - Design Thinking & Trend Intelligence, e SMINT - Social Market Intelligence 

CIP-II Master of Competitive Intelligence - ACI accredited

Fellow by the Council of Competitive Intelligence Fellows

Luis Madureira is ÜBERBRANDS Partner and Founder which helps organisations successfully navigate their competitive environment. Previously the Global Competitive Intelligence Practice Lead for Ogilvy Consulting, he possesses a vast experience in Consulting - Ogilvy Consulting, ÜBERBRANDS - and in FMCG - Diageo, Coca-Cola, PepsiCo, Red Bull, United Coffee, Heineken. Held leadership roles in Intelligence, Strategy, Marketing, and Sales, both locally and globally. He also chairs the SCIP Portugal Chapter and lectures and teaches internationally. Awarded the CI Fellowship, the highest recognition in the CI profession by The Council of CI Fellows.

Author of SMINT, the first CI approach in real-time, and INNOVaction, an end-to-end innovation program. Graduated from NOVA SBE in Economics and is CIP-I & II accredited by ACI. PhD Candidate at NOVA IMS in Information Management- Information and Decision Systems.

-PT-

Luis Madureira é Fundador e Sócio da ÜBERBRANDS, uma boutique de consultoria estratégica que ajuda organizações e os seus líderes a navegar o ambiente competitivo com sucesso.  É Chairman da SCIP Portugal e foi recentemente distinguido com o Fellowship e convido da integrar o Council of Competitive Intelligence Fellows. É Key Note Speaker e Professor a nível internacional.  Previamente Global Competitive Intelligence Practice Lead da OgilvyRED, possui uma vasta experiência em Consultoria - Ogilvy Consulting, ÜBERBRANDS - e no Grande Consumo - Diageo, Coca-Cola, PepsiCo, Red Bull, United Coffee, e Heineken. Desempenhou ainda cargos de liderança em Competitive Intelligence, Estratégia, Marketing, e Vendas, a nível local e global. 

Autor do SMINT, a primeira abordagem ao CI em tempo real, e do INNOVaction, um programa de inovação end-to-end. Licenciado pela NOVA SBE em Economia, possui a certificação CIP-I&II pela Academy of Competitive Intelligence. É Doutorando da NOVA IMS em Sistemas de Gestão de Informação e Decisão.

Email:

Email

Unidade de investigação:

Design Thinking & Innovator's Toolbox

Quer saber mais?

Contacte-nos >
IDEFE | Executive Education
Campus do ISEG
Rua do Quelhas 6 - Piso 4, 1200-781 Lisboa
(+351) 213 922 891 | (+351) 213 922 789